Изменить размер шрифта


Новая темаОтветить Страница 1 из 1   [ Сообщений: 2 ]
Автор Сообщение
СообщениеДобавлено: 19 мар 2015, 22:16 

Зарегистрирован: 25 фев 2015, 02:55
Сообщения: 6
Розвиток і виховання малюків та дошкільнят до 7 років

Адміністація Ніжинського форуму про дітей зустрілась з Анастасією Кореньковою, психологом- консультантом, спів-засновником Дітячої Студії "УМКА" та керівником Розвиваючого психологічного центру "Профіль" у місті Ніжин

С. Анастасіє, рада нашій зустрічі. Сьогодні Дитячі Студії розвитку стали нашою буденністю і батьки із задоволенням приводять дітей на заняття. Хотілось би від Вас, як від спів – організатора Студії, почути про особливості розвитку дітей, адже вони такі різні в рік, в три, в шість років. Чим ви «розважаєте» дітей в півтора роки, щоб вони і завдання виконували і цікаво їм було?

А. Ви правильно, Світлано, помітили про розваги, у віці півтора року це прийнятно, дійсно потрібно тримати мимовільну увагу дитинки постійно у фокусі, але й не перевантажувати її.
Існують дуже важливі моменти у розвитку дитини і про це повинен знати кожен батько і кожен найближчий вихователь.
Перший рік свого життя дитина вчиться довіряти світу, вирішує для себе, чи є цей світ безпечним для неї і на кого їй покладатись. Окрім сухих підгузків і їжі вона потребує спілкування з матір’ю і батьком, потребує їх посмішок, дотиків, пестливих слів. Дитина пізнає світ через відчуття, вона відчуває доброзичливе ставлення і нервове напруження, лагідне тепло і рвучкість роздратування. Цей світ для маленької істоти є величезним і непередбачуваним, і саме батьки допомагають його структурувати та сформувати базову довіру.
З другого року життя коло сприймання значно розширюється у зв’язку з початком ходіння і вербального спілкування. Малюк енергійно пізнає світ, численні «неможна» вбивають його природну здатність до допитливості і здивування, неувага до особливостей нервової системи, як то страх гучних звуків і занадто активних оточуючих однолітків і дорослих, або надмірна непосидючість, призводять до непорозумінь між батьками і дитиною, до конфліктів і болісних переживань. В цьому віці важливо підтримувати баланс між задоволенням допитливості і безпекою та дисципліною, що вимагає великого терпіння і мудрості вихователя.
На спеціально організованих заняттях у нашій Студії "УМКА" з дітьми від одного до півтора років у нас заплановано багато варіантів розвиваючих ігор та видів діяльності. Ми вчимось ходити і підстрибувати, переступати предмети, збиратись на сходинки, проповзати скрізь тунелі, прямуючи до здійснення простої ігрової мети. Можна організовувати рухливі ігри для початку розрізнення основних кольорів та простих геометричних форм. В процесі цих ігор дитина вчиться виконувати прості прохання дорослого, концентруючи увагу, нехай і на невеликий проміжок часу. Існують спеціальні дидактичні матеріали, спрямовані на розвиток сприймання, мислення та мовлення дітей такого віку. Півторарічні малюки емоційно відгукуються на картинки тварин, їх звуконаслідування, на жестові ігри з експресивними рухами та імітацією дій. Заняття в Студії "УМКА" включають також знайомство з різного роду іграшками, які спеціально створені для розвитку тих або інших психічних процесів у дитини. В такому віці малюк майже все робить, наслідуючи дорослого, тож на заняттях починаються перші майстрування: малювання пальчиковими фарбами, ліплення з різних матеріалів, прості аплікації. Позитивна атмосфера заняття чудово впливає на емоційну сферу дитини, вчить радіти життю і спілкуванню з однолітками та дорослими.
Друге півріччя другого року життя виділяється психологами та педагогами в окремий період, тому півтора – дворічні малюки займаються в окремих групах. В цьому віці дитина оволодіває фразовим мовленням, пізніше починає говорити цілими реченнями. Пасивний і активний словниковий запас збагачується з кожним днем життя. Можливості дитини ростуть. Вже в цьому віці можна почути горезвісне «Я сам», і тепер батькам варто набратись ще більшого терпіння. За умови розуміючого ставлення вихователів в цей період, дитина виросте незалежною і впевненою у собі, а саме такою є зріла відповідальна особистість. Важливо не придушувати імпульси самостійності, а по – опікунськи гнучко їх контролювати і навіть стимулювати. На розвиваючих заняттях у Студії "УМКА" спектр видів діяльності розширюється разом з розширенням можливостей дитини. Це найкращий період для оволодіння мовою, а дитячі пісеньки, вірші, настільний театр, пальчикова і жестова гімнастика на заняттях будуть сприяти цьому.
Діти вчаться відрізняти основні кольори та їх відтінки; розуміти і виконувати складні прохання дорослого, розрізняти величину і форму предмета; називати предмети повним словом («машина», а не «ж-ж»); звуконаслідувати тварин та птахів; гратись з розвиваючими іграшками (шнурувати шнурівки, складати розрізні картинки, пазли, рамки Монтессорі, грати в дитяче лото та доміно); робити просту гімнастику та грати в рухливі ігри; малювати фарбами і пензлем, фломастерами й олівцями, робити аплікацію із заздалегідь заготовлених шаблонів, наслідуючи дорослому, засвоювати прості прийоми ліплення. Важливим є настрій, з яким дитина та батьки прийшли на заняття до "УМКИ", тому двох однакових занять не буває, емоційна сфера дітей раннього віку дуже рухлива, тому на заняттях бувають і крики захоплення і сльози.

С. Добре, дитина підросла і мама вже замислилась про дитячий садочок. Як Студія може допомогти в підготовці до дитсадка?
А. Ми, як організація з місією допомоги батькам зробити дитинство їх малюків безпечним, корисним і щасливим, безсумнівно надаємо допомогу у цьому питанні. Розвиток 2- 3 річних дітей має свої особливості. До трьох років дитина активно пізнає світ оточуючих предметів, разом з дорослими засвоює способи дій з ними, тому таким важливим є ретельний підбір дитячих іграшок. За встановленими нормами в три роки дитина має розмовляти таким чином, щоб більшу частину мови розуміли чужі дорослі. Увага залишається ще не стійкою, затримується на тому, що є цікавим, тому розвиваючі заняття побудовані таким чином, коли види діяльності змінюються досить динамічно, утримуючи увагу дитини, надаючи перепочинок психічним процесам, стимулюють необхідне розслаблення, засвоєння нової інформації, переживання позитивних емоцій.
Часто це останній «домашній» рік перед дитячим садочком. Знання та вміння, отримані на розвиваючих заняттях в Студії, допоможуть малюкові влитися в дитячий колектив, не втративши своєї індивідуальності, і знайти нових друзів. Розвиваючі заняття вже можуть тривати близько години. За допомогою спеціальних ігор та матеріалів діти вчаться відрізняти основні кольори та їх відтінки, розрізняти відносну величину і форму предмета, рахувати в межах 10; складати прості речення з приводу подій, що відбуваються; відповідати на запитання за змістом казки, вірша. Предметна діяльність залишається центральною, багато уваги на занятті приділяється розвитку органів відчуття та дрібної моторики. Діти грають в сюжетні ігри, засвоюють прості прийоми конструювання з кубиків, розрізняти букви і цифри. Незмінними залишаються творчі блоки занять – аплікації стають цікавішими і складнішими, малюнки яскравішими.
Заняття в Студії "УМКА" з дітьми раннього віку проводяться разом з мамами та іншими вихователями, це дає можливість батькам спілкуватись, обмінюючись досвідом, закріплювати знання вдома, вдаючись до ігор, які практикуються в групі, засвоювати нові ідеї проведення вільного часу з дитиною вдома.

С. В три роки дитина частіше за все починає відвідувати дитячий садочок, це дуже відповідальний момент і задачею батьків є допомога малюку адаптуватись до нового колективу і режиму життя. Що ви радите, які варіанти взаємодії з сім’єю пропонуєте?

А. В житті дитини настає період, який має назву дошкільний вік і постають нові задачі розвитку. Розвиваючі заняття передбачають спеціальні ігри, які відповідають віку дитини, роботу з зошитом, казкою, роботу з картинками, дидактичними матеріалами, малювання, розфарбовування, аплікацію, роботу з пластиліном, крупами. Відвідування розвиваючих групових занять допомагає формувати в дитині прагнення бути самостійною і відповідальною, стимулює пізнавальну активність та потяг до творчості, вчить витримувати емоційні навантаження і отримувати радість від спілкування з однолітками і дорослими.

С. Скажіть, навіщо дитині в 4-5 років відвідувати розвиваючі заняття? Вона і садок відвідує і вже гарно розмовляє, сама себе може зайняти вдома?
А. З чотирьох років починається поступова підготовка до школи. Шкільна зрілість складне явище, батькам варто про нього знати якнайбільше, в цьому з легкістю допоможе дитячий психолог. По суті всі попередньо прожиті роки дитинства буди підготовкою до шкільного навчання.
В чому ж можуть допомогти розвиваючі заняття в Студії "УМКА"? Психологічна готовність до школи має три аспекти: інтелектуальний, емоційний і соціальний. Зміст розвиваючих занять включає ігри і види діяльності, спрямовані на формування та розвиток всіх трьох складових готовності до шкільного навчання. Це і спеціальні ігрові завдання для розвитку сприймання, мислення, пам’яті, уваги та уяви, робота з зошитами для початку тренування графічних навичок, ігри на розвиток мовлення та компетентності у спілкуванні. Наївно думати, що наближення до шкільного віку виключає з життя гру і казку як явища взагалі. Саме гра і казка є запорукою психологічного здоров’я у дорослому житті.

С. Дякую, Анастасіє, ми розібрались із кожним віковим періодом і його особливостіми. Як поводитись батькам коли дитині півтора і вона маленька непосида, коли дитині 3,5 і вона активно задає питання? Які поради щодо виховного впливу ви можете надати?
А. Дякую, питання надзвичайно важливе. Віковий період від 1,5 до 3 років називається стадією мислення. Перше, що повинні робити батьки – це створювати атмосферу безпеки і комфорту, любові і ніжності. Також забезпечувати необхідною інформацією, встановлювати розумні межі поведінки, давати похвалу за досягнення і старання. Корисною є така поведінка, що дозволяє дитині виражати різні ємоції – і позитивні і негативні, а також не забуває задовольняти свої власні потреби – фізичні і духовні.
Шкідливою є поведінка коли мама чи тато набагато частіше говорять «не можна», ніж «можна», багато очікувати від своєї дитини, вимагати постійної слухняності, дуже шкідливо стидати та ігнорувати дитину.
Вік від 3 до 6 років називають стадією сили. Батьки мають продовжувати забезпечувати любов і безпеку для дитини, підтримувати дитину в пізнанні світу, людей, ідей, навчити дитину радіти своїй статі, разом з дитиною вчитить на наслідках дій і вчинків. Важливо на йьому етапі стимулювати фантазію дитини, надавати їй чітки інструкції і встановлювати чіткі правила. Дуже шкідливо для виховання дратуватись, бути непослідовним у словах та діях, висміювати страхи та фантазії, виясняти хто правий і винний, зловживати своїм авторитетом. Ну ось коротко все.

С. Що би Ви побажали читачам форуму наприкінці нашої плідної зустрічі?
А. Шановні батьки, ми можемо дати своїм дітям більше, ніж корисну їжу та комфортний одяг. Ми маємо змогу організувати для них інтелектуально та емоційно насичене життя, виховати їх впевненими, усвідомленими і цікавими громадянами нашої держави. Бажаю терпіння і натхнення!

Бесіду вела Світлана Шустова, організатор Ніжинскього Форуму про дітей, професійний копірайтер


Пожаловаться на это сообщение
Вернуться к началу
 Профиль Отправить личное сообщение  
Ответить с цитатой  
СообщениеДобавлено: 21 мар 2015, 02:07 
Администратор
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 23 сен 2014, 18:18
Сообщения: 430
Фото: 0
;;)


Вложения:
yWRsQmq10qY.jpg
yWRsQmq10qY.jpg [ 31.4 КБ | Просмотров: 1041 ]
Пожаловаться на это сообщение
Вернуться к началу
 Профиль Отправить личное сообщение  
Ответить с цитатой  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Новая темаОтветить Страница 1 из 1   [ Сообщений: 2 ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы можете начинать темы
Вы можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Русская поддержка phpBB